ologowanie8

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania

Aktualności

Tarcza Antykryzysowa dla przedsiębiorców z powiatu ryckiego

W celu złagodzenia negatywnych skutków gospodarczych oraz utrzymania dotychczasowych miejsc pracy na terenie powiatu ryckiego, Powiatowy Urząd Pracy w Rykach na bieżąco realizuje działania na rzecz mikroprzedsiębiorców, małych i średnich pracodawców, podmiotów ekonomii społecznej oraz innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego.

Polegają one na prowadzeniu stałej polityki informacyjnej w zakresie wsparcia w ramach „Tarczy Antykryzysowej” dla pracodawców i organizacji, które ich bezpośrednio zrzeszają oraz realizacji wszystkich form wymienionych w ustawie z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, czyli:

  1. udzielenie mikroprzedsiębiorcom niskooprocentowanej pożyczki jednorazowo do wysokości 5000 zł z przeznaczeniem na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej (art. 15zzd ww. ustawy),
  2. udzielenie mikroprzedsiębiorcom, małym i średnim przedsiębiorcom dofinansowania na pokrycie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne (art. 15zzb ww. ustawy),
  3. udzielenie przedsiębiorcom będącym osobami fizycznymi niezatrudniającymi pracowników dofinansowania na pokrycie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej (art. 15zzc ww. ustawy)
  4. udzielenie organizacjom pozarządowym lub podmiotom, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie dofinansowania na pokrycie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia

Pożyczka lub dofinansowanie może zostać przyznane na wniosek przedsiębiorcy, organizacji pozarządowej lub podmiotu, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Powiatowy Urząd Pracy w Rykach przyjmuje wnioski zainteresowanych w formie elektronicznej z wykorzystaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu zaufanego poprzez platformę praca.gov.pl, w terminach naborów ogłaszanych przez Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Rykach na stronie internetowej Urzędu: http://ryki.praca.gov.pl/

Informacje o udzielanej pomocy można znaleźć pod linkiem:

https://ryki.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza

Pomocy i wyjaśnień do składanych wniosków, udzielają pracownicy tutejszego urzędu pod dodatkowymi numerami telefonów:

  • pożyczki dla mikro przedsiębiorców (art. 15 zzd specustawy COVID-19) –  518 744 907
  • dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorców samozatrudnionych (art. 15 zzc specustawy COVID-19) – 517 012 105
  • dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikro przedsiębiorców, małych i średnich  przedsiębiorców (art. 15 zzb specustawy COVID-19) – 533 242 009

Piotr Gałkowski

Dyrektor Powiatowego

Urzędu Pracy w Rykach

Przedsiębiorco! Jeżeli dotknęły Cię skutki COVID-19 sprawdź z jakiego wsparcia możesz skorzystać

Kompleksowa oferta instrumentów wsparcia dla przedsiębiorców dotkniętych skutkami gospodarczymi COVID-19

CENTRALNE ROZWIĄZANIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW

TARCZA ANTYKRYZYSOWA: https://www.gov.pl/web/tarczaantykryzysowa/

REGIONALNE INSTRUMENTY WSPARCIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW 

Instytucja: Województwo Lubelskie – Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego

Więcej informacji: https://rpo.lubelskie.pl/dowiedz-sie-wiecej-o-programie/fundusze-a-koronawirus/

KOMUNIKAT DOTYCZĄCY TRYBU KONKURENCYJNEGO W RAMACH PROW 2014 – 2020

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa informuje, że w dniu 18.04.2020 r. weszła w życie Ustawa z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. poz. 695) zmieniająca m.in. Ustawę z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 217 i 300).

Zgodnie z art. 53 pkt 5 ww. ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. z dniem jej wejścia w życie (18.04.2020 r.) uchylone zostały przepisy dotyczące obowiązku stosowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców dla działań/poddziałań i pomocy technicznej realizowanych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020.

Tym samym we wszystkich działaniach/poddziałaniach PROW na lata 2014-2020 gdzie dotychczas obowiązywał konkurencyjny tryb wyboru wykonawców, a także w pomocy technicznej ww. Programu przestaje on obowiązywać z dniem 18.04.2020 r.

W związku z powyższym, zgodnie z obowiązującym stanem prawnym koszty kwalifikowalne, w tym również te, których wartość przekracza równowartość w złotych kwoty 30 tys. euro, nie muszą być ponoszone w wyniku wyboru wykonawców poszczególnych zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji z zachowaniem konkurencyjnego trybu ich wyboru. Ponadto informujemy, że z dniem wejścia w życie przepisów zmienionej ustawy, tj. 18 kwietnia 2020 r. utraciło moc rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2018 r. w sprawie wyboru wykonawców zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji oraz warunków dokonywania zmniejszeń kwot pomocy oraz pomocy technicznej (Dz.U.  poz. 396).

Powyższe ma również zastosowanie do kosztów kwalifikowalnych poniesionych przed dniem wejścia w życie ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. poz. 695), tj. poniesionych do dnia 17 kwietnia 2020 r., w przypadku postępowań o wypłatę pomocy lub pomocy technicznej lub postępowań o zwrot pomocy lub pomocy technicznej, wszczętych przed dniem wejścia w życie tej ustawy i niezakończonych do dnia jej wejścia w życie.

W praktyce oznacza to, że:

– od dnia 18 kwietnia 2020 r. Beneficjenci PROW 2014-2020 nie są obowiązani do przeprowadzenia postępowania w sprawie konkurencyjnego wyboru wykonawców, tym samym nie są zobowiązani do zamieszczania zapytania ofertowego na portalu ogłoszeń ARiMR, a w przypadku gdy zapytanie ofertowe zostało już zamieszczone na portalu ogłoszeń ARiMR nie są zobowiązani do kontynuowania rozpoczętego postępowania zgodnie z dotychczasowymi zasadami;

 

– Beneficjenci PROW 2014-2020, którzy przeprowadzili postępowanie w sprawie konkurencyjnego wyboru wykonawców i ponieśli koszty kwalifikowalne objęte tym postępowaniem przed dniem wejścia w życie ww. ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. (przed 18 kwietnia 2020 r.) i jednocześnie złożyli wniosek o płatność przed tym dniem, a postępowanie w sprawie wypłaty pomocy (ocena złożonego wniosku o płatność przez dany podmiot wdrażający) nie zostało zakończone przed 18 kwietnia 2020 r. również nie są obowiązani do stosowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców. Tym samym złożona przez nich dokumentacja w sprawie konkurencyjnego wyboru wykonawców nie będzie oceniana, a już oceniona nie będzie brana pod uwagę podczas oceny wniosku o płatność;

 

– Beneficjenci PROW 2014-2020, którzy przeprowadzili postępowanie w sprawie konkurencyjnego wyboru wykonawców i ponieśli koszty kwalifikowalne objęte tym postępowaniem przed dniem wejścia w życie ww. ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. (przed 18 kwietnia 2020 r.) lub od tego dnia i jednocześnie nie złożyli jeszcze wniosku o płatność, nie są obowiązani do składania dokumentacji z przeprowadzonego postępowania do oceny;

 

– Beneficjenci PROW 2014-2020, którzy przeprowadzili postępowanie w sprawie konkurencyjnego wyboru wykonawców i ponieśli koszty kwalifikowalne objęte tym postępowaniem przed dniem wejścia w życie ww. ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. (przed 18 kwietnia 2020 r.) lub od tego dnia i jednocześnie złożyli wniosek o płatność od tego dnia, również nie są obowiązani do stosowania konkurencyjnego trybu wyboru wykonawców. Tym samym złożona przez nich dokumentacja w sprawie konkurencyjnego wyboru wykonawców nie będzie oceniana, a już oceniona nie będzie brana pod uwagę podczas oceny wniosku o płatność.

 

Powyższe wytyczne mają zastosowanie również w odniesieniu do Beneficjentów pomocy technicznej, w przypadku której ocena postępowania przeprowadzonego w konkurencyjnym trybie wyboru wykonawców (w tym także postępowania przeprowadzonego na rzecz Beneficjenta przez Partnera KSOW) mogła być dokonywana również na etapie oceny wniosku o przyznanie pomocy technicznej. Oznacza to, że również dokumentacja ww. postępowań złożonych wraz z wnioskiem o przyznanie pomocy technicznej nie będzie podlegała ocenie Agencji, a w przypadku postępowań przeprowadzonych, których dokumentacja nie została dotychczas przekazana do Agencji – nie musi być już załączana do wniosków.

 

Stanowisko Ministerstwa Rolnictwa odnośnie bieżącej realizacji LEADERa w związku z wystąpieniem epidemii wywołanej przez wirusa SARS-CoV-2 w Polsce

 

Informacja dla Lokalnych Grup Działania wynikająca z ograniczeń wprowadzonych w związku z wystąpieniem epidemii wywołanej przez wirusa SARS-CoV-2 w Polsce.

W związku z ograniczeniami wprowadzonymi w związku z wystąpieniem epidemii wywołanej przez wirusa SARS-CoV-2 w Polsce, przekazuję, co następuje.

1.      Zaleca się lokalnym grupom działania (LGD), aby w ramach swojej działalności w miarę możliwości wprowadzały system pracy zdalnej, umożliwiając tym samym pracownikom wykonywanie swych dotychczasowych obowiązków służbowych. W związku z tym LGD proszone są o zamieszczenie stosownego komunikatu na swoich stronach internetowych w tym zakresie wskazując ewentualne dni i godziny otwarcia biura, adresy e-mail oraz numery telefonów pod którymi dostępni będą pracownicy LGD, aby beneficjenci i potencjalni wnioskodawcy mogli zapoznać się z powyższym.

Ponadto, zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 4 umowy ramowej, LGD zobowiązuje się do zapewnienia obecności przynajmniej jednego pracownika biura LGD lub członka zarządu w godzinach pracy biura oraz umieszczenia w widocznym miejscu w biurze LGD oraz na stronie internetowej LGD informacji o czasie pracy tego biura. Niniejszym pragnę przypomnieć, że zobowiązanie to ma na celu zapewnienie faktycznego funkcjonowania biura LGD oraz dostępności kadry merytorycznej dla mieszkańców obszaru objętego strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność (LSR), a zadaniem władz LGD jest zapewnienie, aby powyższe zobowiązanie (podobnie jak pozostałe zobowiązania LGD) było prawidłowo realizowane. Niemniej jednak, jeśli LGD ma problem z wypełnianiem tego zobowiązania z uwagi na okoliczności niezależne od LGD, albo z uwagi na podjęcie środków adekwatnych do sytuacji kryzysowej, nie powinno to prowadzić do automatycznego stwierdzenia przez samorząd województwa, że LGD nie realizuje postanowień umowy ramowej w tym zakresie.

2.      Jednocześnie proszę o poinformowanie beneficjentów poddziałania 19.2 o możliwości zastosowania przepisu § 25 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2019 r. poz. 664 oraz 2023) (dalej rozporządzenie) mówiącego o przywróceniu terminu na wykonanie danej czynności , w przypadku wniesienia prośby w terminie 14 dni od dnia ustąpienia przyczyny uchybienia. Jednocześnie, zgodnie z § 32 ust. 2 ww. rozporządzenia do trybu rozpatrywania wniosków o płatność przepisy § 24 i § 25 stosuje się odpowiednio.

3.      W kwestii dotyczącej interpretacji przepisu § 20 rozporządzenia, w którym wniosek o przyznanie pomocy na operację składa się bezpośrednio do LGD, ważne jest aby wniosek został złożony do określonej LGD, natomiast przepisy nie odnoszą się w tym zakresie do konieczności osobistego stawiennictwa osoby, która ten wniosek będzie składała. Należy jednocześnie mieć na uwadze, iż na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. z 2020 r. poz.2017 ) , LGD opierają się też na wytycznych wydanych przez instytucję zarządzającą w celu zapewnienia zgodności sposobu realizacji LSR z przepisami Unii Europejskiej w zakresie rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność, a także w celu zapewnienia jednolitego i prawidłowego wykonywania zadań związanych z realizacją LSR.  Mając w szczególności na względzie Wytyczną nr 6/4/2017 w zakresie w jakim stosowanie się do jej regulacji wiązałoby się z naruszeniem bezpieczeństwa związanego ze zdrowiem lub życiem, mając na uwadze obecną sytuację w kraju, wymagane jest, aby w tym przypadku stosowane były wszelkie środki ostrożności przy realizacji czynności wynikających z treści Wytycznych, a jeśli nie ma innej możliwości, na postawie art. 8 ust. 2 ww. ustawy, polecam zaniechanie dokonywania takich czynności.

4.      W odniesieniu do możliwości ogłaszania przez LGD kolejnych naborów wniosków o udzielenie wsparcia, przepisy ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności (Dz.U. z 2019 r. poz. 1167 z późn. zm), zwanej dalej „ustawą o RLKS” (art. 19) wymagają od LGD wystąpienia z wnioskiem o uzgodnienie terminu naboru do zarządu województwa w terminie nie później niż 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia biegu terminu składania tych wniosków. Z kolei zamieszczenie ogłoszenia o naborze tych wniosków powinno nastąpić nie wcześniej niż 30 dni i nie później niż 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia biegu terminu składania tych wniosków. W związku z tym, w odniesieniu do uzgodnienia terminu naboru, samorząd województwa może uzgodnić z  LGD termin ogłoszenia naboru wcześniejszy niż w złożonym wniosku, jednak zapewniający zachowanie minimum 14 dni pomiędzy ogłoszeniem a rozpoczęciem naboru. Biorąc pod uwagę aktualną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19 wywołanej przez wirusa SARS-CoV-2 i wpływ tej sytuacji na nabory wniosków, zasadnym jest dopuszczenie przez samorządy możliwości niezwłocznego ogłaszania przez LGD kolejnych naborów wniosków o udzielenie wsparcia. Jednocześnie, w celu możliwości zapoznania się z nowymi terminami naborów przez potencjalnych wnioskodawców, powinien być zachowany co najmniej 14-dniowy termin dotyczący zamieszczenia ogłoszenia o naborze przez LGD, w szczególności na stronie internetowej.

5.      Mając na uwadze trudną sytuację w kraju oraz sytuację LGD, które będą wprowadzać ograniczenia w funkcjonowaniu biur, nie można również zapominać, iż część z nich realizuje właśnie nabory wniosków o udzielenie wsparcia, co oznacza, iż wybór i ocena operacji oraz przekazanie wniosków do zarządów województw może odbyć się z opóźnieniem. W związku z tym kieruję do wszystkich samorządów województw prośbę, aby podchodziły do tej sytuacji z wyrozumiałością i nie wyciągały konsekwencji z tytułu niedochowania przez LGD terminów określonych w umowie o warunkach i sposobie realizacji LSR, zwanej dalej „umową ramową” oraz w ustawie o RLKS. Uprzejmie informuję, iż MRiRW weźmie pod uwagę dokonanie ewentualnych zmian zapisów umowy ramowej mających na celu możliwość wywiązania się z realizacji drugiego kamienia milowego i dokonania zmian chroniących LGD przed finansowymi konsekwencjami niewykonania zobowiązań. Jednocześnie przypominam, że obowiązujące postanowienia umowy ramowej (§ 8a ust. 3 i 4) zawierają regulacje wskazujące na możliwość uznania, że umowa ramowa jest prawidłowo realizowana nawet w przypadku stwierdzenia przez samorząd województwa pewnych uchybień w zakresie obowiązku obecności pracownika biura LGD lub członka zarządu oraz terminowości dokonywania wyboru operacji przez LGD. W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną zwracam się z prośbą o szczególne zwrócenie uwagi na ww. postanowienia umowy ramowej oraz przypomnienie o nich LGD.

Głosowanie WZC w trybie obiegowym

Szanowni Państwo

 

W związku z prawidłową realizacją umowy zawartą pomiędzy Lokalną Grupą Działania a Samorządem Województwa Lubelskiego na realizację Lokalnej Strategii Rozwoju, otrzymaliśmy możliwość ubiegania się o dodatkowe środki finansowe w kwocie 690.000 zł. Zgodnie z wytycznymi Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, dodatkowe pieniądze w wysokości 50% powinny być przeznaczone na rozwój przedsiębiorczości. W obecnym okresie programowania jest to już drugi bonus finansowy na rozwój obszaru powiatu ryckiego. Pierwszy bonus w kwocie 590.000 zł  otrzymaliśmy w ubiegłym roku na rozwój przedsiębiorczości w powiecie ryckim. Na uwagę zasługuje fakt, iż jesteśmy jedną z czterech  LGD w województwie lubelskim, które mogą otrzymać dwa bonusy w postaci dodatkowych środków finansowych.

W dniu 3 lutego 2020 r. Zarząd LGD podjął Uchwałę Nr 2/2020 w sprawie przystąpienia do aktualizacji Lokalnej Strategii Rozwoju w celu wprowadzenia do budżetu dodatkowych pieniędzy. Podział środków finansowych konsultowany był również na posiedzeniach Rady Stowarzyszenia. W terminie od dnia 12.02.2016 r. do 26.02.2020 r. mieszkańcy obszaru objętego LSR, organizacje pozarządowe, przedsiębiorcy oraz inne grupy interesariuszy mogły składać wnioski w sprawie zmian LSR. Zarząd Stowarzyszenia wyznaczył termin Walnego Zebrania Członków na dzień 23 marca 2020 r. Niestety ze względu na sytuację epidemiczną w kraju nie zostało zwołane WZC.

Dlatego zwracam się do Państwa z prośbą o udział w głosowaniu w trybie obiegowym.  Przeprowadzenie głosowania zgodne jest z zaproponowaną zmianą w Procedurze aktualizacji LSR, stanowiącej załącznik Nr 1 LSR.

Jeżeli Panu/Pani nie jest obojętny rozwój obszaru powiatu ryckiego w oparciu o środki pozyskane z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, bardzo proszę o wzięcie udziału w głosowaniu. Będą Państwo mieli swój wkład w zwiększeniu pierwotnego budżetu LSR o kwotę 1.280.000 zł.

Bardzo proszę o wzięcie udziału w głosowaniu poprzez wypełnienie karty do głosowania w trybie obiegowym w terminie do dnia  9 kwietnia 2020 r. godz. 12.00.

Ważny komunikat

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną oraz w trosce o zdrowie pracowników i interesantów     –    Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Lepsza Przyszłość Ziemi Ryckiej” z/s w Rykach prosi o ograniczenie osobistych kontaktów z pracownikami biura na okres od dnia  25 marca 2020 r. do dnia 17 kwietnia 2020 r.

W sprawach pilnych można kontaktować się telefonicznie 81 8652095, 606835659 lub korespondencyjnie  na adres  email. lgdryki@gmail.com.

Aktualizacja LSR w związku z ubieganiem się o dodatkowe środki finansowe na rozwój obszaru powiatu ryckiego

W związku z możliwością ubiegania się o dodatkowe środki finansowe w kwocie
690 000 zł, Zarząd Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Lepsza Przyszłość Ziemi
Ryckiej” przedstawia propozycje zmian jakie zostały wprowadzone w Lokalnej Strategii
Rozwoju. Propozycje zmian zaznaczone zostały kolorem czerwonym. Konsultacje społeczne
trwały w okresie od 12 lutego 2020 r. do dnia 26 lutego 2020 r.
Wnioski wraz z uzasadnieniem do proponowanych zmian przedstawionych w LSR można
składać w terminie do dnia 3 kwietnia 2020 r. elektronicznie na adres lgdryki@gmail.com.
Po upływie tego terminu zostanie podjęta uchwała w trybie obiegowym.

Wąsowska Anna
Prezes Zarządu

Lokalna Strategia Rozwoju 

Zaproszenie na posiedzenie Rady

Zaproszenie na posiedzenie Rady

 

Przewodniczący Rady Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Lepsza Przyszłość Ziemi Ryckiej” zaprasza na posiedzenie Rady.

Posiedzenie Rady odbędzie się w dniu 6 marca 2020 r. o godz. 15.30 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Rykach. (ul. Karola Wojtyły 29).

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie zebrania.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku zebrania.
  4. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
  5. Wybór Członków Komisji Skrutacyjnej.
  6. Podjęcie Uchwały w sprawie przyjęcia listy wniosków przekazanych przez Zarząd LGD.
  7. Omówienie i weryfikacja  wniosków o przyznanie pomocy w ramach naboru prowadzonego przez LGD w dniach 20.01.2020 – 7.02.2020 r. oraz podjęcie decyzji o wyborze operacji do finansowania dla przedsięwzięcia:
  • 3.1 Budowa, modernizacja obiektów z przeznaczeniem na cele rekreacyjne i kulturalne
  • 3.2 Budowa, modernizacja obiektów na cele turystyczne
  1. Ocena wniosków.
  2. Podjęcie decyzji o wyborze operacji do dofinansowania i ustalenie kwoty wsparcia.
  3. Informacja Zarządu o przyznaniu pomocy przez samorząd województwa na operacje, które były przedmiotem wcześniejszych posiedzeń Rady.
  4. Dyskusja, wnioski i zapytania.
  5. Zamkniecie posiedzenia.

 

Wszystkie materiały dla Członków Rady dostępne są w Biurze Stowarzyszenia od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 16.00.

 

 

Z poważaniem

Jarosław Żaczek

Przewodniczący Rady

Archiwum strony LGD

minrol230-150x150

arimr230-150x150

UMWL1

logo-277

baner_lewy

kajakiempowieprzu

Użytkownicy na stronie
Aktualnie online: 2
Dzisiaj: 101
W sumie: 232658